środa, 7 października 2015

BURGERY SOJOWE, moje pierwsze wegetariańskie mielone :)

Witam!!!
Wczoraj po raz pierwszy spróbowałam zrobić kotlety sojowe.
Owszem jadłam kilka razy, ale były to gotowe kotleciki dostępne w każdym markecie. Tym razem nie poszłam na łatwiznę i przygotowałam je sama.

Z podanych składników wyszło mi 15 kotlecików. Na obiad zjadłam jako kotlety z kaszą i ogórkiem, natomiast na kolacje przyrządziłam je w formie burgerów.




Składniki:

  • soja 350g,
  • 4 ząbki czosnku,
  • 2 jajka,
  • sól, pieprz, ulubione przyprawy,
  • otręby owsiane/pszenne lub bułka tarta.


Przygotowanie:
Soję moczymy przez dobę w wodzie. 
Następnego dnia gotujemy ją przez ok 2 godziny. 
Po ostygnięciu mielimy soję na gładką masę (ja użyłam blendera, ponieważ nie mam maszynki do mielenia), dodajemy 4 ząbki czosnku, przyprawy i 2 jajka. Nie żałujmy przypraw, by kotleciki nie były mdłe.

Z uzyskanej masy formujemy małe kotleciki i obtaczamy w otrębach owsianych i/lub bułce tartej. 
Smażymy na rozgrzanej oliwie z oliwy. 


SMACZNEGO!!!

1 komentarz:

  1. Super :) Ja również robiłam takie gotowe kotleciki ze sklepu, ale przestałam, bo niestety ale dosłownie piją tłuszcz z patelni. Strasznie mnie to przerażało. Wypróbuję Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny:)
Smacznego dnia:*